ایستاده در غبار

شرح مشاهدات و حقایقی پیرامون فعالیت مخفی انجمن حجتیه در طی چند سال گذشته

ایستاده در غبار

شرح مشاهدات و حقایقی پیرامون فعالیت مخفی انجمن حجتیه در طی چند سال گذشته

ایستاده در غبار

این وبلاگ به معرفی انجمن حجتیه و فعالیت امروزی این گروه می پردازد و در خلال این امر گزارش و روایتی از فعالیت نه ساله انجمن حجتیه در قالب یک کانون فرهنگی به نام کانون قاصدکی برای امروز... دانشگاه حکیم سبزواری خراسان رضوی را شرح می دهد.

بایگانی

 

...در ابتدای تشکیل انجمن بحث #وجوهات خیلی به آنها کمک کرد، امّا آقایان الآن دیگر وضعشان خیلی خوب است و خیلی از این #استفتائات برای این است که بعداً میخواهند از آنها به عنوان تأیید استفاده کنند. یکی از عللی که انجمن از نظر مالی وضعیّت بسیار خوبی دارد، این است که در هر صنفی تلاش می کنند که بهترین آنها را پیدا کرده و جذب کنند. از طرق مختلف به او میگویند تو نمیخواهی به #امام_زمان(علیه السلام) کمک کنی؟ لذا از قدیم با واسطه و بیواسطه، با سران #اصناف ارتباط میگرفتند. اینها با #سرمایه_داران خوب ارتباط گرفتند. لذا برخی از جلسات انجمن، بعد از مدتی به صورت سرمایه داری برگزار میشد. در برخی از جلساتشان فرش از دیوار آویزان بود. تصویر برخی از این جلسات در مستند خودشان منتشر شده.

ارتباط انجمن حجتسه با بازار و سرمایه داری

 

✔️#استاد_حمید_سبزواری در توصیف یکی از این جلسات انجمن میگوید:« جلسه در #زعفرانیه در یکی از خانه ها بود. من بلند شدم رفتم، ببینم این جا چه خبر است. این جا مثل #سبزوار و #نیشابور است یا خیر؟ وقتی که به آن مجلس وارد شدم ارزیابی که نسبت به فرش های آن جا کردم، دیدم که آن موقع میلیون ها تومان فرش آنجا پهن کرده اند. یک ساختمان پر از فرش های پر قیمت و پر از جمعیت هم بود و خوب انجمن حجتیه است. من در دلم این شد که به خدا قسم امام زمان پای خود را در این خانه نخواهد گذاشت. آخرین جلسه ای بود که شرکت کردم و دیگر من به #انجمن_حجتیه نرفتم. قبلا در سبزوار هم به این نتیجه رسیده بودم که این انجمن به درد ما نمی خورد. دیگر آنجا نرفتم.»
🗄منابع:
📙درس گفتار انجمن حجتیه- #رضا_اکبری_آهنگر، #انتشارات_شهید_کاظمی،صفحه 112
🎙مناظره #دکتر_نادر_فضلی (از مسولین فعلی انجمن حجتیه در تالار نور مشهد با آقای رضا اکبری آهنگر در 4 اسفند 1393)
📘حال اهل درد – خاطرات استاد حمید سبزواری، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی،چاپ دوم بهار  ،1387ص121

🆔https://t.me/joinchat/AAAAAFWCF-e8h3Zck74A5A 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی